Utvikling av salgspersonalet i butikken
27. juni 2018 14:57
Produkt
Mystery Shopping + kurs
Oppdraget
Dyrego er en veletablert kjede av dyrebutikker som møter stadig sterkere konkurranse fra netthandel og butikker med bredt vareutvalg. For å befeste sin posisjon som ledende faghandel, ønsket Dyrego å forstå hvordan selgerne kunne benytte sin kunnskap om dyr og produktene til å bygge lojalitet og begeistring blant kundene.
Metode
Alle butikkene fikk besøk av flere ulike mystery shoppere som spilte ulike kunder med ulike behov. Basert på funnene utviklet SeeYou et skreddersydd kurs for alle ansatte i butikkene, og reiste rundt i butikkene for å holde kurset.
Etter kurset ble nye runder med mystery shopping gjennomført, denne gangen ble det målt spesifikt mot punktene som ble gjennomgått i kurset. Etter at alle butikkene hadde fått nye besøk, ble butikksjefene samlet hos SeeYou for gjennomgang av resultatene og utvikling av en lederstrategi for å løfte servicenivået i butikkene ytterligere.
Kundens uttalelse
«Samarbeidet med SeeYou har løftet alle medarbeidernes bevissthet rundt salg og service. Fra å ekspedere kundene har vi blitt rådgivere. Selgerne er blitt mer tilfredse, og kundene har blitt mer lojale. Dette har vært en svært lønnsom investering for oss, som vi anbefaler på det varmeste.»
Frode Juul
Dyrego Zoo