Store Check og prisundersøkelse
– om du vil vite hvordan kunden opplever konsept og pris i butikk
Store ord hjelper ikke. Det gjør Store Check.
Det hjelper ikke å sende ut en stadig strøm av kampanjeaktiviteter, konseptuelle føringer og annen kommunikasjon til en bedrifts butikker dersom disse ikke blir benyttet slik de skal. Store Check er systemet som gjør det mulig å følge opp slik at kjedens profil og planer blir gjenspeilet i den enkelte butikk.
Store Check gir svar
Er kampanjeaktivitetene på plass? Blir konseptet fulgt til punkt og prikke? Blir ønskede endringer i butikken utført? Foregår produkteksponeringene i tråd med planen? Er butikkmiljøene og butikkvinduene som avtalt?
Riktige spørsmål gir viktige svar
Vi finner først ut hva som skal sjekkes og hvilke spørsmål som bør stilles, hva som er målsettingen og hvordan resultatene skal behandles og formidles.
Vi lager et prosjektdokument, setter sammen en observatørgruppe, henter frem opplæringsmanualer og informerer observatørene. Informasjonen legges inn i vårt nettbaserte rapporteringsverktøy hvor dere kan finne resultatene 24 timer etter at observasjonen er gjennomført. Etter hver ny runde med Store Check presenterer vi en rapport med en analyse og trender.
Store Check
- Kontroll og system. Bedriften får løpende oversikt over status ute i butikkene. Enkelt å se hva som er gjort i forhold til det som skulle gjøres.
- Rapporteringen synliggjør eventuelle problemer, men fremhever også de aktiviteter som faktisk er gjort. Dere kan handle raskt og effektivt. Kunden også.
- Avvik dokumenteres med bilder fra butikken
- Kvalitetssikring. Ingen glemmer å utføre sine oppgaver. Sørger for at bedriftens innsats i butikkene blir maksimal. Hver enkelt butikk og kjeden totalt kan utvikles basert på grunnlaget fra Store Check.
- Resultatene kan anvendes lokalt i den enkelte butikk, som grunnlag for regionsjefen eller sentralt, som grunnlag for opplæring, kampanjeplanlegging og strategier.
- Har alle kampanjeproduktene kommet og er de eksponert i butikken?
- Forstår man virkeligheten i butikken, kan man effektivisere bedriftens kampanjeinvesteringer og maksimere salget i hver enkelt butikk, noe som også gjør kjeden bedre og mer lønnsom.