God jul fra Kundeserviceprisen!
18. desember 2019 15:26
Endelig er Kundeserviceprisen 2020 i gang! Vi gleder oss nesten like mye som vi gjør til jul og vi er spente på hvordan endringene som er gjort for å gjøre Kundeserviceprisen 2020 enda bedre og
enda mer relevant slår ut.
I Kundeserviceprisen 2020 er det, som kjent, hele 23 klasser! Hele 5 av disse er nye i 2020. Endelig er Netthandel kommet med i undersøkelsen sammen med Hotell og Innfordring. Alle disse er aktuelle bransjer i dagens samfunn. Mange er nok også spente på hvordan det går med deltakerne i Streaming-klassen fordi mange er kunder hos en eller flere av disse i dag. En annen stor ny klasse er Medlemsorganisasjoner og her er nok de fleste av oss medlem hos både en og to av deltakerne. Hvem som leverer de beste opplevelsene i disse og de andre klassene får vi se i mai.
Endringer i klasser for 2020
Flere av klassene fra tidligere år er endret eller slått sammen i 2020. Det er forskjellige grunner til dette og målet har vært å gjøre dem enda mer relevante for deltakerne og bransjen. En av disse klassene er Persontransport hvor nå både fly, tog, buss, trikk og t-bane er deltakere. Det er mye snakk om netthandel i media, og i Kundeserviceprisen har vi, i tillegg til Netthandel-klassen, en egen klasse for Mat og drikke på nett. Denne klassen har fått flere deltakere og konkurransen om å vinne er hard. Det samme gjelder Transport og logistikk-klassen hvor det også er nye og spennende deltakere.
Det har også dukket opp flere konkurrenter til de tradisjonelle bilutleieselskapene. Nå er også flere av disse med i Bilutleie-klassen og utfordrer de etablerte med andre bedriftskulturer. Noen av klassene har de samme deltakerne som i fjor. Dessuten er det helt nye og spennende selskaper med i andre klasser. Vi håper disse eksemplene er med på å motivere dere enda mer for å yte deres beste i hver eneste kundedialog! I 2020 ser det inntil videre ut til at det blir tøft å vinne, både i klassen og totalt.
Nye privatkunders opplevelse
I januar øker vi antallet kontakter til deres kundesenter. Vi sprer kontaktene utover hele perioden undersøkelsen Kundeserviceprisen 2020 varer for å sikre at forskjellige sesongsvingninger, eventuelle uvær, tekniske utfordringer og annet får så liten betydning som mulig. Tross alt er det jo kundeopplevelsen nye, privatkunder får i møtet med dere vi måler! Det betyr også at om tilbudet deres er godt, om shopperen liker produkter og lignende ikke har betydning for vurderingen de gjør. Det er prestasjonene dere leverer i dialogen som bestemmer hvem som står på scenen i The Hub 7. mai og mottar diplom og applaus.
Hvordan vinne Kundeserviceprisen 2020?
Det er nok ikke et kort og enkelt svar på dette! Det vi faktisk kan si er at første bud for å skape gode kundeopplevelser er å svare på kundenes henvendelser… Når det er gjort, er mange flinke til å engasjere seg i kunden og dennes behov og ønsker. Og det gjøres gjerne gjennom å stille spørsmål og lytte. Noen sjekker også om kunden lurer på andre eller flere ting. Og noen tilbyr tilleggsinformasjon, som f.eks. linker til hjemmesiden. Dessuten er de fleste gode til å gi dialogen en hyggelig avslutning og noen ønsker til og med God jul nå i desember.
Til sist vil vi få ønske dere alle en god og fredfull jul og lykke til i 2020!
#bornforthis
PS: Følg med i januar for en spennende nyhet!
Les mer om Kundeserviceprisen her.
Og husk å følge Kundeserviceprisen på Facebook og Kundeserviceprisen på LinkedIn.