Bruk SeeYou strategisk på kundereisen
23. januar 2019 20:49
Har du en butikk som ikke leverer som ønsket, hvorfor ikke gjøre en dybdeundersøkelse mot butikken, avdekke problemet og iverksette trening og tiltak. Har du råd til å la være?
Retail i 2019 er sammenlignet med bare for et par år siden har hatt en stor endring. Nå snakker alle om e-handel, spørsmålet er hvor mye dette vil ta over for den fysiske butikken. Vi i SeeYou tror ikke på den store «butikkdøden», vi tror butikkenes rolle fortsatt vil være viktig fremover. Utfordringen er at man på butikknivå må endre seg i forhold den «nye» markedssituasjonen.
- Man må ha ekstra fokus på å gi en topp kundeopplevelse til alle kunder som kommer inn i butikken.
- Butikken må være fristende med utstillinger og kundenes mulighet til å se alle produkter, gjerne på nett.
- Man må ha et mål om å selge til hver eneste kunde, conversion raten må opp.
- Butikken har ikke råd til å ha passive selgere, man kan ikke bare ekspedere, alle må selge.
- Kundene ønsker en arena der de kan se og ta på produktene, det kan være fysisk eller man tilrettelegger slik at man også kan se på produktet på nettet og få råd og veiledning.
- Butikken må også fylle rollen som en sosial møteplass der kunden føler seg vel, kanskje må man legge inn nye elementer som lett servering, sittegrupper etc.
Mange har ikke nok kunnskap om det som skjer på kundereisen, enkelt sagt, hva er det som er avgjørende fra sofaen hjemme med nettbrettet til butikken og evt. kjøp?
Dette kan SeeYou hjelpe kunder med, strategiske kundemålinger for å avdekke hva som er avgjørende, både på nett og i butikk. Har du en butikk som ikke leverer som ønsket, hvorfor ikke gjøre en dybdeundersøkelse mot butikken, avdekke problemet og iverksette trening og tiltak. Har du råd til å la være?
Husk å melde deg på vårt nyhetsbrev til høyre på siden her!