Satser på helhetlige kundereiser
24. november 2020 10:47
Retail Energy/SeeYou og Oculos går sammen om «one-stop-shop»
Retail er i store endringer. Dagens kunder har større forventninger enn noen gang til sømløse kundeopplevelser og ønsker magiske øyeblikk gjennom hele kundereisen. Derfor går Oculos, som jobber med personalisert kommunikasjon, og retail-marketing miljøet Retail Energy/SeeYou sammen om å tilby en «one-stop-shop» for helhetlige kundereiser. Slik skal de sikre at sluttkundenes forventninger innfris gjennom et omforent kommunikasjonskonsept «fra sofa til butikk».
Med økt digitalisering stilles det høyere krav til de fysiske butikkene enn noen gang. Det blir stadig flere kunde- og lojalitetsprogrammer som gjør at butikkenes rolle også blir enda viktigere, spesielt fordi majoriteten av rekrutteringen til programmene skjer nettopp i butikkene, sier Håkon Smith-Andersen, daglig leder og rådgiver i Retail Energy.
Vi mener en one-stop-shop for helthetlige kundereiser gjør det enklere og mer effektivt for en handelsaktør å vinne kundenes oppmerksomhet for igjen å øke salget, sier han.
Kundeopplevelsen er en sentral faktor
Ifølge Smith-Andersen må konseptuttak og kommunikasjonen i butikk, samt opplæring av ansatte, gjenspeiles i målrettet, kundetilpasset og relevant kommunikasjon før handelen finner sted. På den måten, lykkes man bedre ved å knytte kundene nærmere sitt konsept og sørge for at de kommer oftere.
En sentral faktor for å skape den beste kundeopplevelsen er forståelsen for kundenes behov og preferanser. Den unike kompetansen Oculos og Retail Energy/SeeYou har om det norske retailmarkedet gjør at vi nå kan tilby en kombinasjon av innsikt fra data om hva kundene faktisk gjør/kjøper og hva de sier gjennom personlige kundemøter. Oculos er spesialister på å utnytte egne kundedata og drive trafikk til butikk, og Retail Energy/See You har kunnskapen om hva som skjer i butikken. Dette gir selskapene det perfekte bildet av kundenes behov og preferanser, mener Toralf Waaktaar-Slokvik, Administrerende Direktør i Oculos.
Samarbeidet vil gi oss et unikt konkurransefortrinn, der vi kan tilby våre retail-partnere en one-stop-shop for utvikling av gode relevante kundeopplevelser gjennom hele kundereisen. Vi ser allerede god etterspørsel i markedet etter våre tjenester, avslutter Waaktaar-Slokvik i Oculos.
For ytterligere informasjon:
Håkon Smith-Andersen, tlf.: 922 29 700 – haakon@retailenergy.no
Toralf Waaktaar-Slokvik, tlf.: 478 683 06 – toralf@oculos.no
Les mer om Oculos.
Les mer om RetailEnergy.
Les mer om SeeYou.